Eftersom vår etik är att leverera programvara för uthyrning av utrustning som hjälper uthyrningsföretag, erbjuder vi en gratis
version
av HireHop utrustning
hyrprogramvara för små enanvändarföretag, som har begränsade funktioner. Den prenumererade versionen lägger till mer
funktioner och skalbarhet som visas nedan:

Funktioner
Gratis
Prenumeration
Allmänt

I molnet

HireHop är i molnet, vilket betyder att du inte behöver installera någon programvara.
Allt du behöver är tillgång till internet och vilken enhet som helst med en webbläsare, till exempel en Windows-dator,
Apple Mac, surfplatta eller smart telefon.
Hosted och hanteras av Amazon AWS, du kan vara säker på att mellan oss själva och Amazon, vi hanterar
säkerhetskopiering, säkerhet och underhåll, vilket sparar tid och pengar.

Gratis kundsupport

En av våra vänliga HireHop-experter finns till hands för att hjälpa dig personligen via e-post eller telefon.
Du kan också kontakta oss online genom att bara klicka på en länk i pop-out-hjälpen på vilken sida som helst i
programvara.

Begränsad
Telefon och e-post
stöd
Dataimport & datamigrering

Importera enkelt data, inklusive lager, tillgångar, adressbok, test/tjänst
poster etc. från kalkylblad eller din gamla programvara.
Vi kan förse dig med importmallar för import till HireHop och/eller migrering från din gamla programvara, som alla kan
gjort gratis.
*Dataimport/migrering kan göras gratis så länge som data som tillhandahålls oss är i en ren och
importbart format.

Obegränsat antal användare

Du kan skapa så många användare du vill och aktivera antalet användare
du har prenumererat på.

Multi-depå

Skapa obegränsade depåer, som kan ha sin egen valuta, kan
synkroniseras med sin egen bokföringsprogramvara och kan ha sina egna skattekoder.
Du kan till och med skapa virtuella depåer, som är underdepåer i en annan depå för scenarier som t.ex
två företag som handlar från samma adress och använder samma aktie.

Flerspråkig

Använd ett av våra förinställda språk eller skapa din egen översättning. Förinställa
språken inkluderar afrikaans, holländska, engelska (USA, Storbritannien och AU), estniska, franska, tyska, grekiska,
Hebreiska, ungerska, italienska, japanska, norska, portugisiska, slovakiska, spanska och svenska.

Multi-valuta

Du kan ställa in olika valutor för dina olika depåer eller ha
de arbetar alla från en valuta.
Jobb, fakturor och inköpsorder kan ha vilken valuta som helst. Du kan även skapa fakturor och
inköpsorder i flera olika valutor inom samma jobb eller projekt.
Vi ger dig även en snabblänk till xe.com för att se aktuell växelkurs för lämplig
valutaomvandlingar.

1 GBP per
månad per användare

Livetillgänglighetsrutnät

Interaktiv tillgänglighet som HireHop räknar på minut.
Till exempel, om något hyrs till 10:45 på torsdag, från 10:45 på torsdag är det tillgängligt.
Se snabbt sena föremål, tillgångar under reparation och tillgänglighet i andra depåer.
Borra i specifika objekt för detaljerad information och diagramvy.

Djupgående rapportering & analys

Använd HireHops utbud av ständigt växande rapporter som hjälper dig att ge dig en djupare
insikt i din verksamhet och hjälpa dig att maximera vinsten.
Alla rapporter är interaktiva och kan exporteras till CSV eller Excel. Olika rapporter inkluderar:
Redovisning – Analysera data från fakturor och inköpsorder; spåra din arbetsprestation
genom kostnader, vinst och marginaler.

Aktier – Spåra din aktievärdering, användning och användning, se vilka tillgångar som hyrs ut
i realtid och enkelt övervaka vad som kräver ett PAT-test, service eller reparation.

Fillagring

Lagra filer, länkar och loggade anteckningar i hela systemet, t.ex.
lager, jobb, projekt etc.

25 MB
5gb+/användare
Kalender

Anpassningsbar kalender som visar jobb, projekt, uppgifter och annan schemaläggning
information.
Synkronisera din HireHop-kalender med en
kalenderappen på din dator, telefon eller surfplatta, samt importera kalendrar till HireHops kalendervy.

Gratis marknadsföring

Gratis marknadsföring för ditt företag på högt rankade Google-webbplatser, vilket gör
HireHop jobb åt dig och kör
mer affärer på ditt sätt.
Välj att lista artiklar på den kostnadsfria marknadsplatsen (www.hirehop.info) som också rekommenderar ditt lager till andra
lokala HireHop-användare som är
funderar på att hyra dem.

Historikloggar

Loggar över ändringar lagras i hela HireHop för att spåra ändringar gjorda av
användare, vad de ändrade det från, vad de ändrade det till och när de gjorde det, behålla dig
i enlighet med datalagar som GDPR, CCPA eller CPRA.


Anpassning – Användare

Teman

Välj från en rad olika teman för att hitta det utseende du föredrar som matchar
ditt företags varumärke, inklusive mörkt läge.

Användarbehörigheter

Ange begränsningar för användare som om eller när jobb kan redigeras, vad
rapporter användaren kan komma åt och om användaren kan se priser eller inte.
Det finns omfattande behörigheter för hela systemet, och du kan till och med tilldela flera användare till
en behörighetsgrupp.

Per användare
Brickor på startsidan

Varje användare kan ställa in sina egna 6 snabba brickor på startsidan som t.ex.
Aktiva jobb, utestående pengar, ej fakturerade eller moduler som Hyr lagerhantering eller Scan all in.

Språk

Varje användare kan ha HireHop visas på sitt eget språk, vara – afrikaans, holländska, engelska,
estniska, franska, tyska, grekiska, hebreiska, ungerska, italienska, japanska, norska, portugisiska,
slovakiska, spanska och svenska.


Anpassning – Global

Anpassade fält

Lägg till dina egna anpassade fält i hela systemet inom områden som jobb,
Projekt, hyra lager, tillgångar, tester/tjänster och många fler.
Anpassade fält kan vara av en mängd olika typer inklusive text, rullgardinsval, ja/nej och mer; och
kan till och med ställas in som obligatoriskt vid behov.

Extra datum

Lägg till så många datum som krävs till standard fyra datum för jobb och
projekt.
HireHop kan göras till
inkluderar automatiskt extra datum för jobb och projekt baserat på vilken typ de är.

Prisstrukturer

Välj bland mallprisstrukturer för jobb som varje dag, 2 dagar
vecka, 3 dagars vecka, teatervecka, etc. Alternativt kan du skapa dina egna prisstrukturer för föremål.

Språk

HireHops språkinställningar gör att du kan ändra alla ord eller fraser
genom hela systemet, så om du inte gillar ett ord vi använder kan du ändra det.

Färger

Skapa färger som automatiskt kan tillämpas på jobb när dess status
ändringar eller manuellt tillämpa färger på jobb eller projekt.

Plugins

Även om HireHop är i molnet, det kan anpassas helt med externa plugins
skriven av oss, andra utvecklare eller till och med av dig själv.
Om du vill ha en skräddarsydd funktion i HireHop eller för att anpassa ett visst arbetsflöde, eller till och med ändra sättet det
utseende, lägg bara till ett plugin.

API och webhooks

Integrera med annan programvara eller skapa HireHop gör saker automatiskt
med vår mycket kraftfulla och omfattande API. Du kan till och med få Webhook-utlösare till en slutpunkt av din
val när en användare gör något i HireHop, meddelar dig vad de gjorde.


Jobb & Projekt

Enkelt jobbskapande

Effektivt jobbskapande som gör det möjligt för användare att snabbt skapa jobb och bygga
tillhandahålla listor i den layout de väljer.
Jobb kan tilldelas kundkonton i adressboken eller tilldelas en engångskund som
du inte vill ha i adressboken.

15 jobb per år
Obegränsat
Projekt

Aprojektet är som en mapp med jobb, vilket gör att du kan gruppera vissa jobb
tillsammans, som även grupperar uppgifter, anteckningar, filer, fakturor, inköpsorder och mejl.
Du kan skapa jobb direkt från projekt, samt lägga till eller ta bort jobb från projekt.

3 projekt per år
Obegränsat
Tillgänglighet på minut och prioritet

Spåra tillgänglighet till minut i hela systemet samt ta
fördel av vårt unika prioriteringssystem.
Till exempel:
Standardtillgänglighet – Du äger 5 av en vara.
3 är bokade på jobb A och 4 är bokade på jobb B. Systemet kommer att visa -2 på båda jobben.

Prioriterad tillgänglighet – du äger 5 av en
Artikel. 3 är bokade på jobb A och därefter är 4 bokade på jobb B. Job A kommer inte att visa någon brist,
medan jobb B kommer att visa -2.

Du kan omprioritera jobb och till och med omprioritera enstaka rader mellan jobb.
Du kan till och med ha några jobb på prioriteringssystemet och lämna de inte så viktiga utanför det.

Standard/prioriterad
Standard/prioriterad
Inköpsorder

Inköpsorder kan avgränsas till ett jobb eller påverka alla jobb. Skapa
inköpsorder och e-posta dem till dina leverantörer.
Inköpsorder kompenserar brister och fördelar kostnader på varor, vilket gör att du kan spåra vinst och
marginaler.
Inköpsorder kan synkroniseras till bokföringspaket.

Interna anställningar

Skapa interna anställningar från en depå till en annan.
En intern anställning skapar ett motsvarande jobb för den levererande depån, som uppdateras live om
intern hyra ändras.

Fakturering

Faktura i sin helhet, delfaktura eller faktura fram till ett specifikt datum för
Återkommande fakturering.
Skapa kreditnotor, betalningar och insättningar vid behov.
Aggregerad faktura alternativ för att förkorta fakturor genom att fakturera med nominell kod istället för alla rader
föremål.
E-posta fakturor direkt till din kunds kontokontakt från HireHop.

Satsvis fakturering

Fakturera snabbt flera jobb på en gång genom batchfaktureringen
modul.
Välj de aktuella jobben att fakturera och utfärda sedan fakturor för alla valda jobb på en gång.
E-posta alla fakturor till relevanta kunder med ett knapptryck.

Betalningsavstängningar

Stäng enkelt av betalningar för hela jobb eller vissa föremål. Till exempel om
du ändrar inte för användning på helgdagar etc. Du kan till och med tillämpa rabatter för endast varor för
specifika dagar.

Vinst & marginaler

Se analys av kostnader, vinst och marginaler på jobb och projekt.
Inkluderar godkända, ej godkända och beräknade kostnader.

Arkiv

Arkivera ett jobbs leveranslista för att fånga en kopia av leveranslistan på
det ögonblicket.
Se alla arkiv på fliken arkiv för jobbet.
Återställ från tidigare arkiv eller kopiera delar av ett arkiv och klistra in i ett jobb eller klistra in i
ett annat jobb.

1 per jobb
Obegränsat
Klona & kopia

Klona ett jobb för att duplicera det och kopiera/klistra in objekt i hela
systemet.
Klona eller klistra in som källa – artikelpriserna kommer att förbli som de var på det ursprungliga jobbet.
Klona eller klistra in som aktuella – artikelpriser kommer att uppdateras till nuvarande lagrade priser i systemet.

Reservera tillgångar

Reservera specifika tillgångar som måste användas på det specifika jobbet.
En reserverad tillgång kan inte skannas ut till ett annat jobb som överlappar och måste användas på det jobbet.
Till exempel, av alla dina 34kVa-generatorer har en en hänglåsspärr på sig, och den måste
användas på ett specifikt jobb.

Checka in & ut

Kraftfull in- och utcheckning från vilken enhet som helst med eller utan streckkoder.
Kompatibel med nästan alla streckkodsläsare och RFID-läsare.
Alternativt kan du skanna med kameran på din telefon, PDA eller iPad/surfplatta.
Kolla in förberedda paket eller checka in varor direkt i lådor.
Checka tillbaka i rutor, checka in som ok, skadad, flaggad, förlorad, etc.
HireHop lägger också till skydd genom
inte tillåter att skadat lager checkas ut på jobb.
Det tillåter inte heller att samma tillgång checkas ut på flera jobb, och kan ha regler om
eller att inte tillåta testfel att checkas ut.

Begränsad

Ja, med
levande synkronisering av flera användare för realtidssamarbete.

Lagerschema

Se ditt lagerschema som tydligt visar vad som går in och
ute dag för dag.
Placera detta på vilken skärm som helst som en smart-TV med en delbar länk.


Anställ & försäljningslager

Lagerhantering

Skapa och hantera enkelt dina inventarier som registrerar saker som vikt,
dimensioner, ersättningskostnad, test-/serviceintervall, ursprungsland och många fler, med
möjlighet att lägga till anpassade fält.
Kategorisera ditt lager med så många kategorier och underkategorier du vill.

Kundpriser

Ställ in 3 olika prisgrupper per artikel, eller ställ in kundspecifika priser.

Paket, kit & autodrag

Paket – skapa uppsättningspaket att lägga till i alla jobb med ett klick
knapp.
Länka paket till jobbtyper så att de ingår i ett jobb så fort jobbet skapas.
Autopull – Autopull inkluderar automatiskt andra objekt när ett objekt läggs till ett jobb, vilket gör jobb
skapande snabbare.
Virtuella föremål/kit – Ett virtuellt föremål ”finns inte”, utan består av en mängd andra föremål.

Tillgångshantering

Skapa och hantera dina tillgångar, lagra streckkoder och serienummer eller
inte.
Se förfallodatum för test/service, spåra tillgångar under reparation, överför tillgångar till en annan depå och mycket mer.

Inkomst av tillgångar

Spåra användningen av tillgångar inklusive antalet och % av dagar ut
under en period, antalet jobb tillgångar har varit på, och de inkomster de har genererat.

Användningshistorik

Lager – Se alla jobb som en lagervara någonsin har tilldelats.
Tillgångar – Visa skanningshistoriken för varje tillgång som visar alla jobb som den har skannats ut och in
från, med uppgifter om användaren och skannade tider.

Underhållsmodul

Använd den fristående underhållsmodulen på valfri enhet för att se arbetsorder
tilldelas användaren, övervaka tillgångar som kräver tester/tjänster som kommer upp och registrera reparationer, tester,
tjänster och mer.
Genom att allokera delar och arbetskraft kan du spåra tillgångarnas lönsamhet.

Förberedelser

Förbättrar lagerproduktiviteten, förberedelser gör att lagret kan
förallokera tillgångar i lådor.
När den väl har skapats, skannas rutan till ett jobb automatiskt alla förberedda tillgångar till jobbet
för.
Förberedda tillgångar kan ställas in för att vara tillfälligt eller permanent i lådan.
Skapa förberedelser direkt vid incheckningen av ett jobb för att spara ännu mer tid.

Aktiekontroller

Ett snabbt sätt att säkerställa att dina lagernivåer och tillgänglighet är korrekta.
Verifiera vad som är tänkt att finnas på hyllan eftersom systemet kommer att utesluta alla varor som är utcheckade
eller inom en prep. Du kan också markera tillgångar som skadade, saknade etc.

Skanna all in

Istället för att skanna in ett jobb för jobb, föreställ dig att det finns en hög på
lagergolvet, scan all in kommer automatiskt att tilldela relevanta artiklar till lämplig
jobb, vilket sparar tid och pengar.


Arbetskraft & resurser

Arbetsledning

Skapa och hantera arbetsartiklar – till exempel leveranser/insamlingar,
tekniker eller operatörer.

Besättningstilldelning

Allokera resurser till jobb för att kompensera för brister genom någon av
HireHops två resursplanerare som
samt att allokera relaterade kostnader till dessa jobb.

Länk arbete till ruttplaneraren

Tilldela automatiskt leveranser, samlingar eller andra arbetsartiklar till
ruttplanerare, så när dessa läggs till i bekräftade jobb kommer de också att visas i rutten
planerare redo att allokeras till ett fordon.


Ruttplanering & drivrutinsapp

Hantera fordon

Välj bland sparade fordon eller skapa nya fordon och tilldela dessa
fordon till förare för att skapa körningar för vissa dagar.
Fordon/rutter kan tilldelas en förare och upp till två assistenter.

Plotta fordonsrutter

Tilldela så många leveranser/samlingar/servicekörningar till ett fordon som
krävs för att skapa dina rutter.

Google Maps-integrering

Visualisera rutter på skärmen genom geolokalisering och rita dina rutter till
skapa den mest effektiva rutten på kartan och uppskatta restider.

Den
köp av krediter krävs för ruttplanering.

Driver-app

Förare kan logga in på förarappen för att se sina jobb/rutter för varje
dag.
Se rutten direkt genom förarappen eller öppna hela rutten eller en enda plats i Google
Kartor för att använda sat-nav.
Lägg till anteckningar, ladda upp filer & foton, samt få signaturer direkt via appen.


Dokument

Stort utbud av mallar

Skriv ut eller skicka e-post till någon av de befintliga mallarna, som inkluderar citattecken,
fakturor, inköpsorder, hyresavtal, rapporter om saknade varor, carneter, signaturkvitton och
många fler.

vattenmärkt

Skapa anpassade dokument

Anpassa någon av de befintliga HTML5-mallarna som du vill med hjälp av
inbyggd editor.
Använd den inbyggda WYSIWYG-redigeraren eller ändra dokumentkällan som fullt ut stöder HTML5, CSS,
JavaScript och externa JavaScript-ramverk, även när HireHop konverterar dem till PDF-filer, vilket gör att dina dokument sticker ut och
få dig att se mycket professionell ut.

Bakgrundspapper

Ladda upp en pdf-bakgrund som dokument kan läggas ovanpå.
Till exempel kan du enkelt lägga till ett sidhuvud, en sidfot eller till och med en bakgrundsvattenstämpel utan någon teknisk
kunskap.

PDF-filer

E-posta eller ladda ner högkvalitativa PDF-filer av dina dokument som genereras av vår
kraftfull och unik dokumentmotor.
Vår dokumentmotor är utan tvekan den mest kraftfulla dokumentmotorn i världen, vilket ger dig
förmågan att producera fantastiska dokument.

Lägre upplösning
Högre upplösningar
Dela dokument

Istället för att skriva ut eller e-posta dokument kan du välja att dela
dokument via en delbar länk.
Denna länk är en livelänk till dokumentet vilket betyder att om data eller innehåll har ändrats i HireHop, detta kommer också att uppdateras
på dokumentet synligt via länken. Du kan till exempel dela ett schema över jobbdokument a
underleverantör tilldelas, som kommer att uppdatera live varje gång han ser det, vilket också gör det möjligt för dig
att bara se det du vill att han ska se.


E-postmeddelanden

E-postintegrering

Skicka e-postmeddelanden från dina egna personliga e-postkonton direkt via HireHop.
HireHop integreras med Gmail,
Microsoft 365, Exchange eller helt enkelt ange dina IMAP- och SMTP-inställningar.

E-postmeddelanden som lagras på jobb & projekt

E-postmeddelanden skickade via HireHop lagras automatiskt på jobbet eller projektet som e-postmeddelandet skickas
från, såväl som i din skickade mapp.
Dra och släpp e-postmeddelanden från din inkorg till ett jobb för att hålla ett register över mottagna e-postmeddelanden för alla i
ditt företag att se.

Signaturer

Anpassa din egen e-postsignatur (HTML-kompatibel).

Flera e-postkonton

Varje användare kan skicka e-post från flera e-postadresser, så att du kan
skicka e-postmeddelanden från me@company.com och accounts@your_company.com, allt inifrån HireHop.


CRM

Mass-e-post

Skicka massmeddelanden till utvalda kontakter.

Rapportering

Skapa rapporter om säljare/projektledares genererade inkomster.

Uppgifter, anteckningar & e-postmeddelanden

Ställ in anteckningar, uppgifter och påminnelser för kontakter.


Integrationer

Redovisning

Flera bokföringsprogram

HireHop kan synkronisera med flera olika redovisningar och bokföring
programvara och kan unikt länka till olika bokföringsprogram från en installation.
Så om du hyr generatorer och vattenpumpar och har ett annat företag för varje, eller har ett
olika företag för varje depå, HireHop klarar detta enkelt.

Xero

Synkronisera kontakter, fakturor, insättningar, kreditnotor, betalningar och
inköpsorder från HireHop till
Xero.
Fakturor som betalas i Xero kommer automatiskt att markeras som betalda i HireHop.
När du ställer in integrationen, HireHop kommer att ta reda på dina VAT/GST/skattekoder, nominella koder, bank
konton och adressbok från Xero.
HireHop är en auktoriserad app på
appen Xero
Lagra.
Klicka här för mer information.

QuickBooks online

Synkronisera kontakter, fakturor, insättningar, kreditnotor, betalningar och
inköpsorder från HireHop till
QuickBooks.
Fakturor som betalas i QuickBooks kommer automatiskt att markeras som betalda i HireHop.
När du ställer in integrationen, HireHop kommer att ta reda på dina VAT/GST/skattekoder, nominella koder, bank
konton och adressbok från QuickBooks.
HireHop är en auktoriserad app på
QuickBooks appbutik.
Klicka här för mer information.

Sage affärsmoln

Sömlöst synkronisera kontakter, fakturor, kreditnotor och betalningar från HireHop till Sage Business Cloud.
Fakturor som betalas i Sage Business Cloud kan synkroniseras tillbaka till HireHop.
När du ställer in integrationen, HireHop kommer att ta reda på dina VAT/GST/skattekoder, nominella koder, bank
konton och adressbok från Sage Business Cloud.
HireHop är en auktoriserad app på
Sage marknadsplats.
Klicka här för mer information.

Sage 50 molnet

Synkronisera fakturor, insättningar, kreditnotor, betalningar och köp sömlöst
beställningar från HireHop till Sage 50
Moln.
Fakturor som betalas i Sage 50 Cloud kan synkroniseras tillbaka till HireHop.
När du ställer in integrationen, HireHop kommer att ta reda på dina VAT/GST/skattekoder, nominella koder, bank
konton och adressbok från Sage 50 Cloud.
HireHop är en auktoriserad app på
den Sage marknadsplats.
Klicka här för mer information.

Sage 50
molnet är inte en riktig molnprodukt och integrationen uppnås genom en anslutning.
Vänligen kontakta oss för prisinformation.

CSV / Excel

Exportera alla transaktioner till en lättläst Excel- eller CSV-fil, som kan
användas för att manuellt importera data till ditt bokföringspaket.


Onlinebetalningar

Stripe

Integrera med Stripe för att ta emot betalningar online. Lägg till en betalningsknapp till
fakturor så att dina kunder enkelt kan göra betalningar.

1 GBP per
månad per användare


Besättning

TeamTrack

TeamTrack ger extra funktionalitet relaterade till besättningshantering och planering.
Integrationen synkroniserar tjänster, användare, kontakt, platser, jobbstatus och jobbtyper till TeamTrack.
TeamTrack Planner hämtar händelser och rollinformation från HireHop redo för besättning.
TeamTrack lönsamhetsmodulen integreras med HireHop levererar listor och inköpsorder och kombinerar dem med
interna team och transportkostnader från TeamTrack för att ge dig en beräknad evenemangskostnad och
lönsamhetsuppskattningar.

API-användare
token krävs.

CrewBrain

CrewBrain tillhandahåller en funktionsrik lösning för besättningshantering som synkroniserar
direkt med HireHop. Information
för projekt & jobb skickas automatiskt från HireHop så att besättningens schemaläggning kan hanteras direkt inifrån
CrewBrain.
CrewBrain erbjuder också många andra besättningsrelaterade funktioner som tidsregistrering, ledighetshantering,
ansökningsblanketter, arbetsinstruktioner, riskbedömningar och mycket mer.

✔API-användare
token krävs.


Logga in

Google

Använd ditt Google-e-postkonto för att logga in med Google-inloggningen. Helt enkelt
välj ”Logga in med Google” eller titta efter Googles popup-fönster.

Microsoft 365

Använd ditt Microsoft 365-e-postkonto för att logga in med Microsoft 365
logga in. Välj bara ”Logga in med Microsoft”.

Azure

Använd ditt Azure-konto för att logga in på HireHop. Välj bara ”Logga in med
Azure”.

Xero

Använd ditt Xero-konto för att logga in på HireHop. Välj bara ”Logga in med
Xero”.


Anslutningar

IFTTT, Zappier, Workato, Make, etc.

HireHop kan integreras med olika anslutningsappar, vilket gör att du kan integrera
HireHop med miljontals andra
appar.


Din webbplats

Flödedata till din webbplats

HireHop kan mata data till din webbplats, vilket innebär att du automatiskt kan lägga till
eller ta bort listor utan att behöva få en webbdesigner att skriva om sidorna.


Webshop

Skapa en webbshop

Använd HireHops webbshop för att integrera en webbshop i din webbplats eller hosta den på
HireHops server.

Ytterligare avgifter tillkommer.